Nya arenor - dåligt ljud

 
Som många andra härliga rockers så var jag på Friends Arena när Maiden var på besök. Jag var väldigt förväntansful innan spelningen och väldigt tudelad efteråt. Jag hade sett en Maiden konsert med kanske
den bästa set list de någonsin uppträtt med i Sverige. Men ljudet var så fruktansvärt dåligt att folk borde
få pengarna tillbaka. Där vi satt( ja tyvärr satt jag eftersom min rygg är dålig) så lät det som Nicko Mcbrain
spelade i otakt hela konserten. Nu var det här 9:e eller 10:e gången jag såg Maiden och uppskattade ändå spelningen bitvis. Men jag tycker synd om de som ser bandet för första gången.
I Lördags var jag på Tele2 arena för att se Gyllene Tider. En av de få saker jag lyssnar på som inte är rock faktiskt.
Ljudet där var betydligt bättre men fortfarande inte helt okej. Sången föll bort vissa partier och gitarrerna slog igenom för mycket ibland. Men vi som vart med ett tag vet att dessa problem fanns i globen också när den var ny.
Jag tror att det kommer bli bättre efter hand hoppas bara det inte tar för lång tid. Hovet & Cirkus är fortfarande i topp på min lista när det gäller konsertarenor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0